Zbliżeniowy Apple Pay to jedna z najlepszych funkcji oferowanych przez usługi Apple. Dzięki niemu możesz szybko zapłacić w sklepie telefonem iPhone, kasa z komputerem Mac albo ich inteligentne zegarki Apple Watch. Ale ta usługa nie jest idealna i może Cię zawieść w najbardziej nieoczekiwanym momencie. W tym przewodniku pomożemy Ci uporać się z najczęstszymi błędami przy płatnościach, dodawaniu karty i aktualizowaniu informacji.
Uwaga: Usługa Apple Pay (w momencie pisania tego tekstu) nie działa z rosyjskimi kartami, a ten artykuł nie będzie zawierał informacji o tym, jak ominąć blokowanie i dodać karty do płatności w Rosji.
10 najważniejszych problemów z Apple Pay
- Apple Pay nie odpowiada – awaria systemów Apple;
- Twój iPhone jest zamrożony i nie dzwoni do Apple Pay;
- Nie można dodać mapy lub dokumentów do usługi;
- Mapa nie została dodana do Apple Watch;
- Błąd płatności Apple Pay;
- Układ NFC nie odpowiada
- Aktualizacja oprogramowania jest nieaktualna, Apple Pay nie działa;
- Zwolniono termin ważności karty;
- Karta jest nieważna, błąd w Apple Pay;
- Płatność przy odłączaniu iPhone'a.
Które iPhone'y obsługują Apple Pay
Jeśli masz iPhone'a 6 lub nowszego, musi on obsługiwać Apple Pay. W Japonii istnieją ograniczenia, gdzie iPhone'y od wersji 7 mogą obsługiwać tę usługę, ale muszą być rozwijane i kupowane bezpośrednio w Japonii.
Wśród iPad — Wszystkie nowe Pady Pro, iPad Air, iPad i iPad mini obsługują płatności zbliżeniowe. Apple Watch od wersji 1 do najnowszej wersji może używać Apple Pay do płacenia za pomocą smartwatcha.
Dlaczego Apple Pay nie odpowiada?
Przyczyn może być kilka:
- Serwery Apple są tymczasowo „niedostępne” i niedostępne;
- Masz problemy z mapą?
- Wykryto problemy ze smartfonem.
Najpierw spróbuj odwiedzić tę stronę i sprawdź, czy wszystkie serwery Apple są stabilne. Jeśli na liście znajduje się żółty lub czerwony diament, oznacza to, że pojawiły się z nimi problemy z winy Apple.
Następnym krokiem do zrobienia jest ponowne uruchomienie iPhone'a. Normalny restart bardzo często rozwiązuje wiele problemów, więc nie podchodź do tego sceptycznie. Być może po ponownym uruchomieniu praca zostanie wznowiona.
Nie wykluczaj problemów ze smartfonem. Upuszczenie, kontakt z wodą lub niewłaściwe naprawy mogą spowodować uszkodzenie elementów wewnętrznych. Spowoduje to błędy w płatnościach.
Dlaczego dzwonienie do Apple Pay nie działa na iPhonie
Jeśli połączenie płatności dwukrotnym dotknięciem nie działa, problem może tkwić w samym przycisku wyłączania lub przypadkowo wyłączyłeś tę funkcję.
Aby go ponownie aktywować, musisz przejść do ustawień:
- Następnie otwórz Wallet i Apple Pay;
- Aktywuj dźwignię naprzeciwko wywołania karty, klikając dwukrotnie.
Jeśli jest aktywowana w tym menu, to jest problem z przyklejeniem przycisku (kabel może być uszkodzony) lub kiepskiej jakości osłona uniemożliwiająca wywołanie płatności.
Dlaczego karta lub bilet nie są dodawane do Apple Wallet
Najpierw sprawdź, czy karty są dostępne do dodania. Przynajmniej karty MIR w Rosji nie działają teraz i nie są dodawane do płatności. Twoje inne karty mogą nie być dostępne dla usługi lub zostały nałożone na siebie.
Jeśli powodem zdecydowanie nie są sankcje, wypróbuj następujące rozwiązania:
- Sprawdź dostępne aktualizacje iOS, usługi mogą nie działać bez najnowszego oprogramowania;
- Spróbuj wylogować się ze swojego Apple ID i zaloguj się ponownie
- Sprawdź termin akcji na mapie, być może wygasł;
- Sprawdź swój region na iPhonie i ustaw właściwy;
- Sprawdź datę i godzinę.
Dodatkowo sprawdź w ustawieniach, czy funkcja jest aktywna: ukryj stare karty i bilety. Może selektywnie usuwać nieistotne karty, co nie jest zbyt dobre.
Dlaczego karta nie została dodana do Apple Watch
Jeśli Twoja karta nie została dodana do smartwatcha, spróbuj sprawdzić to ustawienie:
- Otwórz aplikację Zegar, a następnie przejdź do ustawień głównych;
- Zaloguj się do swojego Apple ID i zaloguj się przy użyciu swojej nazwy użytkownika.
Pomoże to rozwiązać problem, jeśli nie jesteś zalogowany przy użyciu danych iCloud. Możesz także spróbować rozpiąć zegarek i ponownie go zawiązać. Lub zrestartuj urządzenie.
Czy mogę korzystać z Apple Pay, jeśli iPhone jest wyłączony?
Apple mówiło o dodaniu w iOS 12 możliwości szybkiego płacenia, gdy iPhone jest pusty. Ale to nie zawsze działa, więc bądź ostrożny płacąc za karnet, jeśli telefon jest wyłączony.
Błędy z kartami Apple Pay i jak je naprawić
Niektóre błędy z kartami, które przysparzają użytkownikowi wiele bólu głowy, można naprawić samodzielnie. Przede wszystkim sprawdź ustawiony region i czas na iPhonie, może to mieć wpływ na działanie map i usługi jako całości.
W innych przypadkach prawdopodobnie będziesz musiał skontaktować się z bankiem, ponieważ błąd wygasłej karty kredytowej lub błąd adresu może spowodować nieprawidłowe działanie usługi Apple Pay.
Aby upewnić się, że problem dotyczy karty lub telefonu, spróbuj zapłacić fizyczną kartą. Jeśli tak się stanie, musisz zresetować ustawienia i spróbować ponownie skonfigurować płatność.
Mamy nadzieję, że nasze wskazówki Ci pomogły i nie będziesz miał problemów z płatnościami zbliżeniowymi przy użyciu Apple Pay. Jeśli interesują Cię inne komentarze na ten temat, zostaw je na naszym czacie.