Każdy przynajmniej raz zetknął się z problemami działania Telegrama. Czasami takie błędy powinny być naprawiane wyłącznie przez programistów, a czasami sam użytkownik może spróbować naprawić sytuację. Przyjrzyjmy się bliżej, jak możesz naprawić niektóre błędy.
1. Nazwa użytkownika się nie zmienia
Jeśli nick się nie zmieni, wykonaj następujące czynności:
- Sprawdź serwery. Musisz udać się do Downdetectora i sprawdzić, czy w tej chwili nie ma problemów z serwerami. Jeśli tak, musisz poczekać, aż platforma naprawi w nich błędy.
- Zaloguj się ponownie na swoje konto. Jeśli Twoja nazwa użytkownika została pomyślnie zmieniona, ale nie jest jeszcze widoczna na Twoim koncie, spróbuj wylogować się ze swojego profilu i zalogować się ponownie. Po wylogowaniu się z konta odczekaj 2 minuty i zaloguj się ponownie.
- Sprawdź, czy masz połączenie z siecią. Sprawdź sieć i jeśli problem rzeczywiście w niej tkwi, odłącz i połącz się ponownie. Lub rozwiąż problemy z Internetem.
- Nie pisz nieprzyzwoitych słów. Platforma może automatycznie blokować takie pseudonimy. Dlatego lepiej powstrzymać się od przekleństw.
- Skontaktuj się z Telegramem w celu uzyskania pomocy . Po odwiedzeniu strony wsparcia musisz skontaktować się z zespołem, powiadamiając ich o swoim problemie.
2. Telegram nie działa przez WiFi
- Sprawdź serwery. Użyj do tego Downdetectora.
- Uruchom ponownie gadżet. Ta metoda, choć najprostsza, ale jeden z najskuteczniejszych sposobów.
- Upewnij się, że masz połączenie z siecią. Możesz sprawdzić szybkość i jakość Internetu za pomocą testu, na przykład tego Fast.com .
- Czyszczenie pamięci podręcznej. Wyczyść pamięć podręczną, przytrzymując ikonę Telegram, a następnie kliknij Informacje o aplikacji > Przejdź do Pamięć > Wyczyść pamięć podręczną.
- Wyłącz VPN. Jeśli zauważysz, że na Twoim urządzeniu działa VPN, wyłącz go i sprawdź, czy problem zniknął.
- Aktualizacja aplikacji. Po prostu przejdź do App Store lub Play Store i zaktualizuj Telegram do najnowszej wersji.
- Zainstaluj Telegram ponownie. Przytrzymując ikonę Telegram, wybierz Usuń aplikację, a następnie zainstaluj ją ponownie.
- Skontaktuj się z pomocą techniczną. Jeśli wszystkie te metody nie pomogły, skontaktuj się z pomocą techniczną Telegram w celu uzyskania pomocy. Powiedz i opisz swój problem.
3. Problemy z pobieraniem
Problemy z przesyłaniem plików do Telegrama można rozwiązać w następujący sposób:
- Sprawdź serwery. Podobnie jak w poprzednich przypadkach możesz sprawdzić działanie serwerów za pomocą Downdetectora;
- Pomoże również ponowne uruchomienie. Jeśli pliki nie chcą być pobierane na urządzenie, spróbuj je ponownie uruchomić;
- Połączenie internetowe. Sprawdź połączenie internetowe swojego urządzenia. Aby sprawdzić sieć, stosuje się ten sam algorytm, który opisaliśmy w dwóch poprzednich akapitach;
- Sprawdź uprawnienia do zapisywania. Jeśli masz Androida, możesz sprawdzić uprawnienia do zapisywania plików w magazynie. Przytrzymaj ikonę Telegram, wybierz Informacje o aplikacji > Uprawnienia > Pamięć;
- Wyłącz tryb oszczędzania energii. Tryb oszczędzania energii doskonale nadaje się do oszczędzania baterii, ale może zakłócać działanie innych funkcji telefonu. Wyłącz go i sprawdź, czy problem zniknął;
- Zaktualizuj lub ponownie zainstaluj Telegram. Zaktualizuj Telegram, przechodząc do sklepu Google Play lub App Store. Jeśli to nie pomoże, odinstaluj i ponownie zainstaluj aplikację, przytrzymując ikonę Telegram na ekranie głównym i klikając Odinstaluj.
4. Telegram nie zapisuje obrazów (Android)
- Podobnie jak w poprzednich przypadkach, musisz sprawdzić serwery Telegrama.
- Uruchom ponownie urządzenie. Ponowne uruchomienie wyczyści pamięć systemową i może pomóc w wznowieniu funkcji zapisywania zdjęć.
- Rozpocznij pobieranie automatycznie. Możesz to zrobić w ten sposób: otwórz Telegram> Opcje zaawansowane> Ustawienia> Dane i pamięć> Automatyczne pobieranie multimediów. Następnie włącz w nim wszystkie opcje.
- Sprawdź uprawnienia. Przytrzymaj ikonę Telegram > Informacje o aplikacji > Uprawnienia > Pamięć > Zezwól.
- Zaktualizuj Telegram lub skontaktuj się z pomocą techniczną. Zaktualizuj swój Telegram, przechodząc do Google Play. Jeśli to nie pomoże, skontaktuj się z pomocą techniczną Telegram.
5. Korekta wolnej pracy w Telegramie
- Sprawdź serwery w Telegramie. Sprawdź, czy serwery działają. Można to zrobić w taki sam sposób, jak w poprzednich zaleceniach.
- Uruchom ponownie technikę. Ponowne uruchomienie zatrzyma uruchamianie aplikacji działających w tle i zresetuje tymczasowe pamięci podręczne.
- Sprawdź swoje łącze internetowe. Niestabilna lub zła sieć to jeden z najczęstszych problemów, które spowalniają Telegrama.
- Wyczyść dane. Przytrzymaj ikonę Telegrama > wybierz Informacje o aplikacji > Pamięć i pamięć podręczna > Wyczyść pamięć podręczną > Wyczyść dane.
- Zminimalizuj niepotrzebne aplikacje. Usuń aplikacje działające w tle, ponieważ to one mogą spowolnić działanie systemów urządzenia, a tym samym Telegrama.
- Zaktualizuj lub ponownie zainstaluj Telegram.
6. Jak uniemożliwić użytkownikom dodawanie Cię do grup Telegrama?
- Sprawdź swoje ustawienia prywatności. Możesz to zrobić w ten sposób: otwórz Telegram, przejdź do Więcej > Ustawienia > Prywatność i bezpieczeństwo > Grupy > Moje kontakty > Kto może dodawać mnie do czatów grupowych.
- Zablokuj lub usuń użytkownika. Otwórz Telegram > Kontakty, wybierz kontakt, który chcesz usunąć. Następnie przejdź do Opcje zaawansowane> Zablokuj użytkownika.
- Zmień swoją nazwę użytkownika. Przejdź do Telegramu i kliknij Więcej opcji > Ustawienia > Nazwa użytkownika. Wymyśl nową nazwę i kliknij Sprawdź.
Jak widać, nawet użytkownik może naprawić niektóre błędy za pomocą łatwych algorytmów. Mamy nadzieję, że te instrukcje pomogą Ci płynnie i wygodnie korzystać z Telegrama.