TikTok stał się bardzo popularną aplikacją na całym świecie. Liczba pobrań aplikacji przekroczyła próg 3 milionów. I wszyscy znani blogerzy zaczęli przestawiać się na tę platformę, która przyciągnęła jeszcze więcej użytkowników. Następnie opowiemy, jak platformie udało się osiągnąć taki sukces.
Historia TikTok
W 2014 roku chińscy przedsiębiorcy Alex Zhu i Luyu Yang uruchomili małą platformę wideo o nazwie Musical.ly. W ciągu kilku lat zyskał wystarczającą liczbę użytkowników. Ale już w 2017 roku platformę kupiła firma technologiczna ByteDance z Pekinu. W tym czasie firma miała podobną aplikację o nazwie TikTok, która została uruchomiona w Chinach (w 2016 r.). Te dwie aplikacje były dość popularne, ale w różnych częściach świata. Na przykład Musical.ly. był poszukiwany w Ameryce i Europie, a TikTok w Azji.
ByteDance postanowił następnie połączyć te dwie aplikacje w jedną, aby uzyskać większą wydajność i zasięg. Sposób TikTok przejął Musical.ly. i stali się jednym.
Subskrybenci i powody popularności TikTok
Liczbę aktywnych użytkowników platformy szacuje się na około 800 mln. Tym samym TikTok zajmuje 9 miejsce wśród najpopularniejszych aplikacji. Wyprzedził nawet LinkedIn, Pinterest, Twitter i Snapchat.
Można wyróżnić trzy główne powody popularności TikTok wśród użytkowników.
1. Niezwykły interfejs
Twórcy aplikacji byli w stanie bardzo dobrze zrozumieć swojego użytkownika. Za każdym razem główny interfejs TikTok wyświetla coraz więcej nowych filmów, ale polecanych specjalnie dla użytkownika. Oznacza to, że widz za każdym razem widzi coś nowego, ale to, co mu się podoba. Równowaga nowego i znanego jest dobrze utrzymana. Dodatkowo zalecany kanał jest indywidualny dla każdego, a użytkownik często nie trafia na coś, co mu się nie podoba.
2. Dobre rekomendacje dotyczące sztucznej inteligencji
Deweloper z ByteDance stworzył wysokiej jakości silnik rekomendacji i przetestował go z chińską publicznością. Wcześniej stworzyli aplikację Toutiao. Polecił swoim użytkownikom ciekawe wiadomości, używając teraz tego samego algorytmu, co TikTok.
Jeśli spędzisz wystarczająco dużo czasu na TikTok i będziesz aktywny, kanał dostosuje się do użytkownika i będzie wypełniony ciekawą treścią.
Nawiasem mówiąc, w ustawieniach możesz wybrać funkcję, która pozwoli Ci zobaczyć treści w języku angielskim. Dzięki niej użytkownik może oglądać filmy z wielu krajów świata.
Wysokiej jakości sztuczna inteligencja ułatwiła życie blogerom, którzy teraz muszą tylko nagrywać wysokiej jakości treści, aby zostać zauważonym. A sztuczna inteligencja zrobi za nich resztę.
3. Wbudowany edytor wideo
TikTok zawiera poręczny tryb fotografowania z wbudowanym edytorem wideo w aplikacji. Użytkownicy nie muszą korzystać z aplikacji innych firm do edycji, dodawania dźwięków i stosowania filtrów. Są to bardzo przydatne narzędzia do szybkiego i łatwego edytowania i publikowania filmów.
A szybkość w tej aplikacji jest jednym z kryteriów popularności. W końcu im więcej filmów opublikuje bloger, tym większy zasięg może uzyskać.
4. Rozwój aplikacji
Deweloperzy stale rozwijają TikTok. Dotyczy to nowych aktualizacji i dodawania różnych funkcji. Na przykład wcześniej w aplikacji nie można było nagrywać filmów dłuższych niż 15 sekund. Filmy użytkowników mogą teraz mieć maksymalnie 3 minuty. A w przyszłości czas trwania może wynosić 10 minut.
To samo dzieje się z innymi funkcjami, efektami, filtrami i tłumaczeniami. Twórcy udoskonalą platformę w oparciu o potrzeby użytkowników. Na przykład dodaliśmy suwak do filmów dłuższych niż jedna minuta, chociaż ta funkcja nie istniała wcześniej, ale cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród ludzi.
5. Wygodna platforma do reklamy
W rzeczywistości nawet na początku popularności TikTok wielu, którzy jako pierwsi wypróbowali platformę, mówiło, że każdy może tu zarobić. W porównaniu z tym samym Instagramem, gdzie wszystkie nisze były zajęte i bardzo trudno jest zająć miejsce wśród blogerów w TikTok, jest to o wiele łatwiejsze. Regularnie kręcąc filmy wysokiej jakości, możesz łatwo zdobyć zasięg i publiczność bez podejmowania dodatkowych wysiłków w celu dystrybucji treści. Dzięki temu reklamodawcy mogą łatwo Cię znaleźć i zaproponować współpracę.
Nawiasem mówiąc, reklamodawcy coraz częściej zwracają uwagę na TikTok jako platformę reklamową. A to naprawdę opłacalna inwestycja ze strony firmy lub marki. Jeśli bloger nakręci reklamę wysokiej jakości, to zasięg i wyświetlenia takiego filmu będą rosły, można powiedzieć, w nieskończoność, ponieważ film zawsze będzie w rekomendacjach. W związku z tym dochody klientów z reklam będą się zwiększać, nawet z czasem.
Wyniki
TikTok stał się popularny dzięki zestawowi wygodnych funkcji, które są dostosowane do potrzeb użytkownika. Twórcy stworzyli prostą, ale ciekawą i funkcjonalną usługę, z której może korzystać każdy. A szybkość i różnorodność stały się cechą aplikacji.