Bloomberg poinformował, że Apple Technology Development Group od siedmiu lat pracuje nad pierwszym zestawem słuchawkowym AR/VR. Oczekuje się, że zestaw słuchawkowy Reality Pro będzie kosztował około 3000 USD, co może podwoić cenę konkurencyjnych urządzeń producentów takich jak Meta.
Według Bloomberga, główną cechą Reality Pro będzie możliwość śledzenia oczu i dłoni. Przy pomocy zewnętrznych kamer urządzenie będzie mogło analizować rękę użytkownika, a czujniki znajdujące się wewnątrz posłużą do skanowania oczu użytkownika.
Bloomberg podzielił się także innymi szczegółami dotyczącymi sprzętu. Na przykład Digital Crown będzie podobny do tego, co ma Apple Watch. Będzie używany do przełączania między AR i VR.
W trybie VR nastąpi maksymalne zanurzenie w wirtualnej zawartości, ale jeśli włączysz AR, treść zniknie i stanie się światem wokół użytkownika. Taka technologia powinna stać się jednym z chipów zestawu słuchawkowego.
Ponadto zestaw słuchawkowy Reality Pro będzie korzystał z zewnętrznej baterii (aby zapobiec przegrzaniu urządzenia). Może znajdować się w kieszeni użytkownika, a połączenie odbywać się będzie za pomocą kabla. Zestaw słuchawkowy może również zawierać wentylator chłodzący, aby jeszcze bardziej zmniejszyć ryzyko przegrzania baterii. Według Bloomberga autonomiczny robot z zestawem słuchawkowym na jednej baterii może działać do dwóch godzin.
Ponadto Bloomberg podkreślił kolejną listę funkcji, w które wyposażone będzie Apple Reality Pro:
- Użyj jako zewnętrznego wyświetlacza dla komputerów Mac;
- Zestaw słuchawkowy będzie mógł współpracować z takimi programami: Safari, Zdjęcia, Poczta, Wiadomości, App Store, Apple TV;
- Wprowadzanie tekstu można wykonać za pomocą Siri lub iPhone'a, Maca, iPada;
- Obecność technologii ręcznego drukowania w powietrzu;
- Własny silnik do uruchamiania gier VR;
- Produkt będzie zawierał zakrzywiony ekran z przodu;
- Specjalna funkcja oglądania wideo, dzięki której użytkownicy poczują się, jakby oglądali film na dużym ekranie;
- FaceTime na zestawie słuchawkowym wyświetli twarz i ciało użytkownika tak realistycznie, jak to tylko możliwe w wirtualnej rzeczywistości.
źródło: 9to5mac