Chatbot Microsoftu, Bing Chat, oparty na OpenAI GPT-4 , zaczął eksperymentować z reklamami w swoich odpowiedziach. Chociaż odpowiedzi sponsorowane są wyraźnie oznaczone jako takie, posunięcie to wywołało pytania dotyczące ewolucji reklamy w wyszukiwarkach i tego, czy jest to postęp.
Microsoft potwierdził eksperyment w niedawnym poście na blogu, w którym wyjaśnił, że bada również dodatkowe możliwości dla wydawców, w tym ponad 7500 marek partnerskich Microsoft Start. Firma organizuje spotkania z partnerami, aby uzyskać informacje zwrotne na temat sposobów dystrybucji treści w znaczący sposób, który generuje ruch i przychody dla partnerów.
Chociaż zrozumiałe jest, że wyszukiwarki, a teraz także wyszukiwarki, potrzebują pewnej monetyzacji, nadal rozczarowujące jest to, że odpowiedzi sponsorowane zamiast organicznych są rozczarowujące. Dla użytkownika nie jest jasne, co jest sponsorowane i dlaczego. Ponadto takie prośby mogą mieć zły skutek, jeśli jest to na przykład propaganda polityczna.
Bardziej niepokojącym skutkiem ubocznym tego posunięcia jest to, że reklam tych nie można blokować za pomocą istniejących narzędzi. Prawdopodobnie wkrótce będziemy potrzebować bota, który zastąpi sponsorowane odpowiedzi chatbota i zażąda innej odpowiedzi.
Ogólnie rzecz biorąc, byłoby miło zobaczyć więcej przemyśleń na temat lepszej integracji reklam, zwłaszcza biorąc pod uwagę zmieniający się model wyszukiwarki i chatboty AI.
źródło: techcrunch